9 prostych kroków do skutecznej dotacji dla branży HORECA
Niebawem z Krajowego Planu Odbudowy będzie można uzyskać bezzwrotną dotację w wysokości nawet 600 tysięcy złotych przy zaledwie 10% wkładu własnego!
Jest to duża szansa dla całej branży HoReCa, która mocno ucierpiała w trakcie pandemii.
Złożenie wniosku nie jest jednak takie proste i oczywiste, jak mogłoby się wydawać. A trakcić swoją szansę przez braki formalne – po prostu szkoda.
Kto może skorzystać z dotacji i na jakich warunkach?
Z dotacji mogą skorzystać mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z sektora HoReCa, które prowadzą działalność w ramach wskazanych w regulaminie (chodzi o PKD m.in. 55.10.Z, 55.20.Z, 55.30.Z, 56.10.Z, 56.10.A, 56.10.B, 56.21.Z, 56.29.Z, 56.30.Z).
Co istotne:
- należy wskazać spadek obrotów w wysokości co najmniej 20% w latach 2020 lub 2021
- realizacja przedsięwzięcia nie może zostać rozpoczęta przed dniem ani w dniu złożenia wniosku
- okres realizacji przedsięwzięcia nie może być dłuższy niż 12 kolejnych miesięcy
- można złożyć TYLKO JEDEN WNIOSEK.
Dlaczego warto złożyć wniosek z nami?
W Instytucie Dobrych Praktyk Biznesowych staramy się, by nasze usługi były świadczone jak najlepiej i by nasza obecność była jak najmniej uciążliwa dla naszych Klientów.
Mamy ponad 20-letnie doświadczenie i współpracę z ponad 200 firmami, przede wszystkim – gastronomicznymi
Jesteśmy z naszymi Klientami od momentu konsultacji i działań mających na celu pozyskanie dotacji aż do momentu wygaśnięcia wszystkich zobowiązań i zakończenia projektu.
Etapy naszej współpracy dzielą się w związku z powyższym na kilka ważnych obszarów opisanych poniżej:
I Konsultacja (usługa bezpłatna)
- Wywiad – pierwszym etapem jest rozmowa, którą prowadzimy albo osobiście w miejscu prowadzenia działalności naszego Klienta albo za pośrednictwem rozmowy telefonicznej. Podczas rozmowy poznajemy Państwa działalność i potrzeby oraz wstępnie informujemy o warunkach przystąpienia do naboru konkursowego dla sektora Horeca w związku z konkursem „Inwestycje dla przedsiębiorstw w produkty, usługi i kompetencje pracowników oraz kadry związane z dywersyfikacją działalności”, dla którego dofinansowanie można pozyskać w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności.
- Formularz przystąpienia do naboru – po zakończonej rozmowie drogą elektroniczną (e-mail) przesyłamy formularz przystąpienia do naboru. W dokumencie tym znajdują się obligatoryjne wymogi konkursowe, które należy spełnić, aby móc ubiegać się o dotację. Warunku te określa Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. W formularzu dostępne też będą pozycje, które określać będą rzeczową inwestycję oraz jej zakładaną wartość. W zakresie idealnego doboru inwestycji do Państwa potrzeb informujemy, że współpracujemy z największymi specjalistami w kraju w zakresie doboru i sprzedaży sprzętu gastronomicznego oraz systemów hotelowych.
- Weryfikacja szansy na otrzymanie dotacji – na podstawie kryteriów oceny programu weryfikujemy ilość potencjalnych punktów, które może otrzymać projekt oraz wskazujemy możliwe rozwiązania, które pozwolą zdobyć ich większą liczbę. Z uwagi, że jest to konkurs i w pierwszej kolejności środki finansowe otrzymają projekty najwyżej ocenione przez instytucję przyznającą dofinansowania – dla wspólnego dobra rekomendować będziemy tylko te projekty, dla których będzie istniała pewność, że pozyskają dotację i zrealizują swoją zamierzoną inwestycję.
Po konsultacji, która z reguły ma mniej formalny charakter, Klient decyduje czy zamierza podjąć współpracę i przystąpić z naszą pomocą do aplikowania o środki finansowe w ogłoszonym konkursie.
II Proces ubiegania się o przyznanie dofinansowania
4. Podpisanie umowy na opracowanie wniosku aplikacyjnego – jest to gwarancja wykonania usługi. Treść umowy określa prawa i obowiązku stron: Klient zobowiązuje się na dostarczenie wymaganych w konkursie dokumentów, natomiast my terminowe dostarczenie usług związanych z opracowaniem dokumentacji związanej z przyznaniem dofinansowania.
Opłata za usługę zawiera 3 pozycje cenowe zgodnie z Cennikiem, tj.
- opłata za opracowanie dokumentacji aplikacyjnej (w tym wniosek o dofinansowanie wraz z załącznikami)*
- success fee (premia za sukces)
- opłata za rozliczenie dotacji (każdorazowo przy składaniu 1 wniosku o płatność – ilość wniosków uzależniona od okresu realizacji inwestycji)*
*koszt oznaczonych pozycji może zostać w części zrefundowany z dotacji, co oznacza że koszty jakie Państwo poniosą będą dużo niższe
5. Opracowanie dokumentacji aplikacyjnej – na tym etapie wnioskujemy o dostarczenie niezbędnych informacji i dokumentów stanowiących obligatoryjne załączniki do wniosku o dofinansowanie jak np. dokumenty księgowe, kosztorysy, oferty cenowe. Gotowy wniosek przekazujemy do podpisu i w zależności od decyzji Klienta – albo składamy go w jego imieniu do instytucji finansującej albo Klient składa dokumenty samodzielnie.
6. Monitorowanie statusu wniosku w instytucji finansującej – w razie potrzeby złożenia uzupełnień czy wyjaśnień, przygotowujemy odpowiedź i dokumentację z wyjaśnieniami aż do momentu oceny końcowej wniosku.
7. Umowa o dofinansowanie z instytucją finansującą – po uzyskaniu pozytywnej oceny wniosku, pomagamy przygotować dokumenty niezbędne do podpisania umowy o dofinansowanie.
III Pomoc w przeprowadzeniu procedury zamówień publicznych (usługa dodatkowa – na życzenie)
IV Rozliczenie pozyskanej dotacji po podpisaniu umowy o dofinansowanie z instytucją finansującą
8. Wniosek o płatność – każdorazowo z zachowaniem wymaganych terminów przedkładamy wniosek rozliczający otrzymaną transzę dotacji w oparciu o opracowany przez nas harmonogram płatności.
V Trwałość projektu (usługa dodatkowa – na życzenie)
9. Sprawozdanie monitorujące – po wypłacie dotacji przez okres 3 lat po zamknięciu projektu przygotowujemy wymagane ankiety oraz we właściwych terminach przygotowujemy sprawozdania monitorujące.
Grant Project Manager
Agnieszka Stańczyk Tel.: 793 990 093 Mail: as@idpb.com.pl